söndag 8 mars 2009

Bilder från Mässan i helgen samt lite till :-)

Igår lördag var jag & Snuttis till Gbg med L&H. Per spenderade helgen med några goda vänner i Gbg.
Såg familjen annorlunda förra veckan och blev så inspirerad av en familjs överkast till barnen. Det var stora rutor i härliga färger. Så jag tog först en tur till Åhlens för de brukar ha snygga tyger. Det hade de men bara 1 som passade.. Det finns ju förståss inte på bilden men det är rosa och vitrutigt.. Ungefär som det rutiga på bilden men större rutor.
Sedan tog vi en sväng till Panduro där dessa tyger är köpta. Håller på att skära till kvadrater i strl 25cmx25cm. Lite svårt att få det rutiga mönstret rakt då det inte är tryckt helt rakt.. som på så många tyger nuförtiden.. Men jag tror det blir superduperdupersnyggt.
Mamma skrattade och undrade vad hon skulle med ett överkast till som sover i vår säng.. Men å andra sidan gör hon ju inte det hela livet hoppas jag :-) (har köpt ett superbilligt täcke på IKEA som jag skall ha som mellanlägg)

Innan vi gick in i mässhallen så fick Snuttan springa av sig lite i korridoren..käka lite yoghurt och få en ny blöja.
Här kikar hon på något hon ser på väggen.. Egentligen hade hon vinterstövlarna på sig men när hon fick nya skor på stan så ville hon ha dem..(kan säga att hon haft dem på sedan dess.. )


I mässhallen var det mängder, mängder, mängder med kvinnor och faktiskt ett par karlar..
Träffade Kristina (En god vän,+ en i mitt inspirationsteam i min webshop) en sväng innan hon skulle bege sig hem till Mölndal igen och så träffade jag Sandra (från inspirationsteamet) en sväng, de fick lite produkter från mig.




Linda shoppar loss med en sovandes Snuttis i vagnen. Tur man har sådanna goda vänner som säger - Jag tar Snuttis, gå runt du själv och kika.
Det är goda vänner de..
Det ni ser nedanför är det jag handlade.
8 Stämplar från Magnolia och 5st papper.. Vågar knappt säga vad det kostar men ni kan ju liksom se det på de gröna siffrorna på bilden.. GAAAALET..
Men för oss som förstår oss på Scrapbooking och Kortmakeri vet att detta inte var så farlig summa... Gissar att jag säkert var bland de som handlade för minst summa.
Efter mässan blev det en tur på IKEA. Där handlade jag lite förvaring, täcke, lakan och inte så mycket mer.. jo lite sytråd.. (har säkert femtiotolv rullar men man kan aldrig få för många)
Vill också köpa denna..
( ni klickade väl och kikade??)
Den vill jag ha i Snuttis blivande rum. Kan även dra ut den så blir den dubbel för gäster.. Förvaring är ju toppen och så passar ju färgen och sängen till hon är redo att flytta hemifrån i 80 års åldern.. :-) Nä det är klart hon skall flytta men det vill man ju inte tänka på nu direkt.. då blir man ju deppad.
Har redan planer för hennes rum..:-)
Kom gärna med en galen kommentar till mitt inlägg.
Kramis

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för bilderna! Det var kul att få se lite hur det ser ut på mässan
ha det fint

Anonym sa...

Åh, vad roligt att få titta på bilder!!
Kycklingpappret var bedårande gulligt!

Sängen är fin, praktisk och bra på alla sätta och vis!
Men flytta hemifrån, det gör de väl ändå inte? Är inte det något som folk skrämmer en med bara???