torsdag 12 mars 2009

Är jag bäst eller är jag bäst?? Bara undrar :-)

Nu är man än en gång rörmockare :-)
Har fixat avloppet.. Är dotter till min far om man säger så.
Prövar till jag klarar det och är inte rädd för att kasta mig in i ngt jag egentligen inte kan så mycket om..
Öppnade golvbrunnen och där fanns både det ena och det andra.. Tog bort, skrubbade rent med såpa och vips funkar både golvbrunn och toalett. Måste ha med varandra att göra på ngt sätt.. Gissar att när det är tätt i golvbrunn så får inte toaletten tillräckligt med luft eller ngt och det blir feltryck.. ?? Ja nu är jag ute på djupt vatten så det är bara aningar.. Men det är fixat iallfall.. Hur det ligger till med annat skiter jag faktiskt i så länge det funkar :-)

Någon som väntat på bilder på lapptäcket (vet 1 iallfall.. eller hur Annika :-)
Här kan ni se en första glimt. Det är bara ihopsytt på framsidan.. Skall fixas en baksida och så skall hjärtana flisofixas och sys fast. Dessutom skall bak och fram sys ihop med täcket som skall vara mellan och så är det lite smådetaljer som är kvar..
ligger lite knöligt på bilden så det är absolut inte frågan om att det är snett :-) Ha Ha.. Ja kanske lite här och där men jag har gjort det själv och känner mig supernöjd hittills..
Nu är det bara den där dagbädden kvar.. Ni vet den från IKEA.. Fyller ju snart år så jag får väl skicka ut mitt plusgiro till alla rikingar som jag känner och så kanske det blir en dagbädd tillslut :-)
Ha en härlig dag och kika länge och väl på lapptäcket.. MEN om du kikar MÅSTE DU lämna en KOMMENTAR eller TVÅ.. Kramis Bananis

OBS!!! DU kikar väl in i min webshops blogg också.. Där finns det massor med fint som mina inspiratörer fixar med.. HÄR hittar ni den bloggen.. om ni inte kikar i listan till vänster förståss :-)

6 kommentarer:

Madde sa...

Hejsan! då vet man vem man ska ringa om det blir stopp i avloppet ;)
Åh! vad fint täcket blir, superfint!!!!

Anonym sa...

Så himla fint ju! Du har många användbara talanger :)

Kristina sa...

slääänger mej på kommentar knappen!!!!
Röemokare minsann...jo,det är till att få ett PLUS på sin meritlista:-)
Och sen lapptäcket är underbart!!!Klart det ska vara en dagbädd:-)))
KRAM♥

Anonym sa...

Täcket blev superfint och vilka underbara färger. Det blev fint med hjärtan på tycker jag. Jag måste säga att du har varit väldigt flitig. =)

kram skumbanan

Annika

Anonym sa...

haha, får väl slänga iväg en kommentar, jag som bukar"smyga"omkring och kika :).

Jätte fint Lapptäcke. Tålamodsprövande... Fast det är ju "skräpbokning" också ;).Inget för mig...

Ändå stickar jag ju gärna.
Fast å andra sidan blir det ju aldrig färdigt...

Ha en nice dag så synns vi !!

Kram Anneli

Johanna sa...

Det är en sån som dig man borde vara gift med :)
Kram och trevlig helg,
J