torsdag 9 oktober 2008

Böcker och annat

Fick en bokutmaning av min vän Jofi..
Svarar på frågorna och så får DU ta med dessa till din blogg och svara vidare om du vill..


1. VIlken bok läste du senast?
??Tja.. det var något till Elsa :-) Tror det var en av Browns böcker ( ni vet han med Da Vinci koden) eller så var det Lisa Marklund och Lotta Snickares " Det finns en plats för kvinnor...."

2. Vilken bok ska du börja på härnäst?
Ja du.. Det får jag se då. har ingen direkt läslust just nu så det lär ta ett tag ..

3. Är det övervägande manliga eller kvinnliga författare i din bokhylla?
Är nog mer manliga än Kvinnliga tror jag..

4. När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar, eller tänker "nu har jag kommit en fjärdedel/tredjedel", "hurra hälften!" osv?
Nä så tänker jag inte.. Jag bara räknar sidor om jag gärna vill att boken skall fortsätta i det oändliga. :-)

5. Hur väljer du vilka böcker du vill läsa?
Av en slump brukar det va...eller efter rekomendationer..

6. När blir en bok för lång?
När man inte kommer in i den..

7. Läser du lika gärna på engelska som på svenska?
Japp.

8. Vilken bok kände du senast att du var tvungen att försöka övertala ALLA dina vänner att läsa?
?? Måste ha varit Systrarna från Claire.. Av:Norma Roberts

9. Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig? I så fall, när ger du upp?
Ja, det kan jag. Inga problem.. Lägger den bara åt sidan..

10. Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla, och vilken finns inte alls?
Gillar antingen romaner eller lite mer deckare. Är inte så förtjust i alla de svenska författarna som skriver spännande saker.. Gillar Brown, Koontz och likn.

*****************************************************
Nu var det slut och jag tänkte fortsätta med hur vi har det..
Här är allt bara bra.. Snuttis är fortfarande lite snorig.. Hon struttar runt här på golvet och kör med sin Bobby Car och en annan bil hon har.. Försöker sätta på en kudde och skall sitta på den men det blir lite struligt.. Nu erbjuder hon mig Kodan (Kudden)
Nä nu skall jag leka med Elsa lite .. tror vi får städa upp lite bland leksakerna.. Ser ut som en tornado har svept in här..

Kramis

Inga kommentarer: