måndag 6 oktober 2008

3 meter mellan ögonen

..var den spindeln som kom krypandes på golvet igårkväll här hos oss. Tja kanske inte riktigt sååå stor men det var bland det största jag sett.. FY Bubblan.. Nåja jag höll mig kall och tog botten på en låda och drämde till den.. Plockade sen upp den med ett papper och knosade den ordentligt så den inte skulle kunna börja leva på något konstigt sätt igen.
Nu ligger den i sopbilen så den skall inte komma hit igen..
Innerst inne vet jag ju att vi har flera sådanna i källaren men de ser jag ju aldrig och där är jag ju bara ibland. Det är skillnad när de kommer upp där man bor.

Annars så var det förkylt bland alla familjemedlemmar igår. Per känner sig nog lite bättre idag för han jobbar iallafall.. ,

Jag var på pysseldag hela dagen igår. Vi var sammanlagt 8st. Ovanligt få men kanske inte passade alla.. Det är ju så.. Alla kan inte alltid.

Annars har vi det bra. Jag har för ett tag sedan damsugit nedervåningen , fixat till i köket och i Elsas lekvrå..

Ha det gottigt
KRam
Viktoria

2 kommentarer:

Madde sa...

Den var stor den du! =)

Johanna sa...

Du är utmanad - kolla bloggen. Kramar!