fredag 21 november 2008

Tjo´lahej tjolahoppsansa..

Här leker vi för fulla muggar.. Ja Snuttan leker och jag bakar.
Jag och 2 andra tjejer skall ha en liten shoppingdag på söndag.. Ja vi skall inte shoppa själva utan låta andra shoppa av oss. Så då bakar jag lite saffransrutor till fikat.
Snuttan har ju lärt sig att klättra upp och ner från sin vagn så det är det hon gör hela dagarna nuförtiden.. När hon inte vill "pata" med "foffa" (prata med morfar). Då hämtar hon telefonen och så får vi ringa "foffa".. Hon är så rolig, då går hon runt och visar och pekar på saker samtidigt som hon pratar. Jag som ser det förstår nästan allt hon säger men "foffa" och "momma" (mormor) har nog lite svårare att hänga med. Men til Jul får de ju både se och höra så då blir det nog lättare när de pratar efter jul med varandra igen.
Här är det frostigt ute. Ganska skönt men ändå lite halvkyligt.
Jag gillar ju vintern men bara när det är vinter.. När det är så som det kan vara här ibland så blir man trött på den och längtar till sommaren. OM det ändå skulle vara norbottensvinter överallt när det är vinter så skulle jag vara lite lyckligar över att vintern kommer.
Slask och skit gillar jag inte.
Nä nu skall jag kika på mina nya hänglar som jag fick idag.. Så NU Linnea får du snart post :-)
Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

kanske dags att flytta upp till norrbotten då & få lite riktig vinter!:)

Anonym sa...

Vintern ja den riktiga vintern är det jag saknat mest under mina år hemifrån. Regn, snö och regn med följden slask är inge att villa ha :) Kram

Anonym sa...

Ååå, det låter riktigt gott, det du bakar!
Tyvärr får jag inte smaka, eftersom jag inte kan komma på söndag (krock i kalendern, igen!).
Hoppas att ni får en riktigt trevlig shoppingdag :D
Du är utmanad! Titta i min blogg, där har jag några frågor till dig att svara på, om du vill.
kram! stina