måndag 17 november 2008

1:a tandläkarbesöket.

En härlig bild tagen från "stora" bron mot den lite mindre stenbron.
Glad tjej på väg till tandsköterskan.

Pappa var också me. Snuttis fick sitta lite i stolen bara för att mamma skulle ta en bild :-) Annars satt hon i famnen på pappa och grävde i en hink med sådana leksaker som man får när man är liten.

Det gick så bra så.. Det var ju mest prat om tandvård, om vad man stoppar i barnen osv.

Men jag lärde mig massor.. Bland annat visste jag inte att det redan låg små tandanlag under mjölktänderna redan nu. Man skall ju lära sig minst 3 saker om dagen och det gjorde jag faktiskt där hos tandsköterskan. :-)

Just nu struttar lilltjejen omkring här på golvet och tar på sig och av sig stövlar. Hon är helt tokig i att ta på sig skor och sånt. Har också lärt sig att klättra upp och ner från vagnen idag så att vi har sele på i vagnen är verkligen superviktigt.. Det brukar vi ju alltid ha men vilken tur att det finns.

Igår hade vi pysseldag på UTC+ (utvecklingscentrum +) Jag var där mellan 10.00-18.00 och lyckades göra hela 4 julkort :-) Men det var inte bara ett vanligt kort utan lite lite mer avanserat, sedan pratade jag ju en stor del av tiden också. :-)

Vill ni se vad vi gjorde så gå in på min Papper&Sånt blogg och kika.. Lägger in under närmaste timmen :-)

KRam





1 kommentar:

Kristina sa...

springer till nästa blogg!!!