onsdag 12 november 2008

Besöksräknaren

Jag har alltid undrat hur många som besöker min blogg men har aldrig tänkt tanken att jag skulle klara av att lägga in en besöksräknare.. Men nu har jag gjort det. Inte så svårt när man kör blogspot.. De fixar allt med html åt en.
Idag har vi åtminstone klätt på oss men har inte gått ner än. Skall gå ner och äta lite frukost och så kanske vi tankar och tar oss en tur.
Jo just det, nu har Elsa äntligen fått en dagisplats. Mellangården heter hennes dagis. Det är en syskonavdelning hon skall gå på och jag känner åtminstone 2 i personalen och de är super så jag tror detta blir toppen.

Har annars en superkul grej som jag hörde igår av en vän.. nämner inga namn :-)

I söndags när hon och hennes sambo satt hemma så i princip hoppade hon upp och sa - NU är det dags.
-för vad säger mannen
-För Matakuten säger hon
-VAD?? vad sa du?
-Matakuten på tv4:a säger hon.
Då berättar han vad han tyckte hon sa.
Han tyckte hon sa Mata *uken (sätt ett K före uken så får ni rätt ord)
Snacka om att det skrattades en hel del i det hemmet den kvällen.

Igår när jag fick höra det så skrattade jag rätt gott jag me..

Frågade om jag fick dela med mig av det roliga på bloggen och det var helt ok :-)

Kram
V

3 kommentarer:

Madde sa...

Ja, du, tänk vad man kan höra fel. =)
Hoppas att ni får en bra dag!

Kramar från mig

Anonym sa...

Hej Viktoria!
Johanna gick på Mellangården och vi var jätte nöjda med dom. Många personal är kvar, har jag förstått, och det är ju drygt tre år sedan hon slutade. Det var aldrig några problem med något. Jag har alltid sagt att om jag får fler barn ska de gå på Mellangården, fast nu blir det ju inte så:)

Anonym sa...

Hon kommer att bli drottningen på Mellangården.

Kramar från gaggan