söndag 9 november 2008

Shoppade hela dagen lång..

igår.
Per skulle köra Drivers Open i Uddevalla och jag och snuttan stannade hemma.. men så efter ett tag blev jag så shoppingsugen så vi drog iväg själva.. Tog med lite extrakläder till mannen ifall han ville byta om.
Pia och Johannes var där med Jocke så de kom med oss på lunch. Mikael var också me.. (mannes bror)
Det blev kycklingsallad och den var supergod. nygrillad kyckling på salladen, oftast brukar det ju vara kall kyckling så detta var mycket mycket godare.

Nåja tillbaka till shoppingen. Jag var ute efter lite strumpbyxor och sånt till Elsa men det bidde även lite gummisnoddar (hennes hår börjar näääästan bli pippilottlångt) sedan lyckades hon ta ner en borste med Minnie Mouse på.. Den fick hon såklart och den har varit i handen sedan dess.. hon borstar och borstar och borstar så snart är nog håret utnött :-)

Jag ville gärna ha en jacka, en finare jacka som man inte har när man jobbar men till och från jobbet, när man handlar, när man skall till någon osv.
Jag var in på Lindex och där hängde det en toppenjacka på 50% stället.. När jag gick och frågade en sak visade den sig vara på fullpris men någon hade hängt fel.. TYPISKT.. nåja vidare till nästa affär.. Kapp Ahl.. Där hittade jag en som jag skulle kunna tänkt mig men då var den kort i ärmen (mitt vanliga problem)
Men så när jag skulle gå därifrån hängde där en svart jacka (lite längre) i tunnmönstrad manchester, med lite fickor, skärp, och en huva med päls. Tur som var gick pälsen att ta bort så den skall väck. Den var perfekt i ärmen och passade mig utmärkt. Så den fick det blir. Är så nöjd. Fick i år stövlar som gick över min vrist och över vaden samt en jacka som inte var för trång över bysten eller för kort ärm.. Hade nästan förlorat hoppet men men nu har jag lärt mig att det alltid löser sig.. Åtminstone när det gäller kläder..

Idag på farsdag har vi precis ringt till min far och Elsas Morfar. Har skickat ett litet fotoalbum till honom som han fick i fredags. Vet att min pappa uppskattar sånt mer än presenter så det blev ju perfekt.. I albumet var det såklart bilder på Elsa och morfar.. Extra finfint.

Kl: 13 är vi bjuden på lunch hos Pers pappa så då blir det mer farsdagsfirande.

Per själv skulle vi köpa present till igår men jag glömde. Fast han har fått 2 punchpraliner (de gillar han) och så hyrde vi movie of his choice igår (Indiana Jones) och så har jag en liten Saab som han skall få.. Och pussar och kramar kommer man långt med.

Nu skall jag surfa vidare så plutta in lite kommentarer här så blir jag lite extra glad.. Kanske du har en länk till just din blogg.. Klicka i den så jag kan komma och hälsa på :-)
Kram
V

2 kommentarer:

Anonym sa...

Detta långa inlägg förtjänar en lång kommentar ;) Hur gick det för Per i tävlingen undrar vi...?

Vad trevligt med lite shopping... alltid skoj när man hittar nåt till sig själv. Vi var till haparanda igår men det blev inte så mycket shoppat. jag köpte typ ett hårvax och erik ett spel till sitt nya playstation.. Det var ett jätteroligt frågespel som vi får spela allihopa när ni kommer hit till jul tycker jag :) Och så lite glögg och pepparkakor och sånt där till så blir det mysigt... :)

Jag och erik sitter nu här bredvid varandra och surfar på nätet... vi ska snart ta och städa litegrann men drar ut på det i det längsta. Snart ska vi ju till hans och din pappa på farsdagsmiddag.

Ha det bra, vi tänker på er
Kramar från Erik och Linnea

Johanna sa...

Kul att du hittade nåt till dig själv som omväxling :)
Kramar