måndag 2 februari 2009

Nytt i sovrummet m.m


OM vi säger som så.. ger man sin snart 2 åring en jogurt utan övervakning så får man räkna med att det blir kladdigt.
Jag behövde gå ner till pelletspannan och fylla på en säck och Elsa satt i denna lådan med Pinga och Mimmi. Då gav jag henne en jogurt så tänkte jag att hon har att göra.. Min plan var att hon själv skulle äta men hon bjöd även Mimmi och Pinga.. De är numera på torkning och tvättning..Men gott tyckte hon det var och tvätt har jag ju ändå så det spelade ju ingen roll att det blev lite kladdigt och ombyte.. kläder har hon ju gott om :-)

Kolla in detta penngreppet .. inte illa för en som inte är 2 än :-) (stolt mamma!!)


Elsa älskar att skriva (klutta) och rita. Hittar hon en bok så ritar man i den. Här lyckades hon hitta en av mina skissböcker.. :-)

Glömde att ta FÖREbilder men detta är efter iallfall. Headboarden var i mörkbrunt skinn, inget överkast, en annan hylla ovanför som inte alls stämde med det övriga. Eftersom Elsa ändå sover med oss så får ju såklart rummet lite prägel från henne me.
Hade ingen sänglampa heller..

Andra sidan av rummet. Tavellist upp och Elsa bokstäverna som jag gjorde för länge länge sedan kom äntligen upp.
Tycker det blev fint och Per som inte visste något tyckte också om det.

Idag börjar jag om efter julen med GI igen.. Så nu j*klar.
Har Me & I party ikväll så jag tänkte faktiskt bjuda dem på Grönsaker som man dippar och ev lite kex och ost.. Eller så blir det bara grönsakerna med dippen.. Har inte bestämt mig än.. Egentligen ville jag göra supercoola cupcakes men då försvårar jag ju det bara för mig själv så det blir det inte.
Hoppas ni har en härlig dag.
Kram

3 kommentarer:

Johanna sa...

Då var hon ju sysselsatt med att mata Mimmi och Pinga.
Så fint du har gjort!

Anonym sa...

Youghart

kram mamma

Kristina sa...

så härliga foton!
Och vilken snygg stil på golvet med pennan ♥