torsdag 12 februari 2009

Här VABbas det vidare..

snuttisen hostar, nyser och snorar.. Är sämst på morgonen.. just nu relativt pigg. Försökte söva henne men det fanns inget intresse för det.. Skall försöka snart igen.
Just nu dansar hon till musiken med trötta glansiga förkylningögon.
Här är ett strålande väder som jag tänkte pröva på lite senare när mannen i huset kommer hem. Skall egentligen bara till banken med lite pengar men det blir ju en kortis iallafall..
Dagens rätt blev kyckling... Får se vad vi hittar på till middag. Elsa och Per får väl ngt och så gör jag ngt enklare till mig själv. Det går åt rätt håll iallafall. Imorgon skulle jag tro att jag nått -4 kg på 1½vecka. Ja eller från förra måndagen.. blir ju lite mer än 1½vecka..
Men det är ju kul att det rör på sig. Det går ganska lätt och jag äter bara god mat.
Blir som vanligt trött på att hacka sallad och sånt men det får man leva med. Det är ju om inte annat gott..
Hoppas att ni får en toppendag och att ni orkar kommentera lite.. :-)
Kramis
V
ps. Jo just det.. glömde ju berätta att när jag stekte igår så stänkte det smör på min ena arm så här går jag med en brännskadad arm.. Ja inget livshotande men det har blivit några blåsor och röda fläckar..

3 kommentarer:

Johanna sa...

Stackare dig och stackare Elsa. Och stackare mig...

Kramar

Anonym sa...

vad duktig du är som har lagt om kosten! 4 kg är ju jättebra!
jag provar ju också det emellanåt, men det går ju sådär... jag är ett sådant kakmonster ju...

hoppas lillskiten kryar på sig snart

Lenalandis sa...

Vad dukitg du är 4 kg super bra häng i nu! Wokade grönsaker istället för sallad eller det kanske inte faller inom GI? Ska själv ta tag i mina kilon men jag startar nog med att byta ut några mål med pulverdrinkar. Jag måste börja med mina morgonpromenader det är de som är pricken över i. Såg igår på Du är vad du äter. Det var en tjej som jobbade på ambulansen och jag kände så väl igen mig... Hon gick ner 18 kg på 8 veckor jag skulle vara glad om jag gick ner 5kg. Det är det här att komma igång som är det svårar just nu har så mycket att stå i ...
Men stunden kommer nog snart.
Hoppas lill skrutten snart är frisk igen tror hon skrev i sitt inlägg att hon mådde bättre!
Lena