måndag 16 februari 2009

Måndag= Ledigdag

eller är det inte så för alla :-) Hi Hi
Faktiskt jätteskönt att vara ledig måndagar.. Först ville jag vara ledig fredagar men det var inte möjligt så det blev måndag.. och jag måste säga att det är inte fel..
Nåja .. Helgen har varit full med kalas.
Vi testade Elsas vingar i Lördags på ett litet kalas hos en som precis blivit 3år.
Eftersom hon varit sjuk hela veckan nästan men var bättre så chansade vi och det gick bra. Det var visserligen bara 4 barn och alla var mer eller mindre snoriga så hon behövde ju inte känna sig snorigast i allafall :-)
Igår var vi till Pers mamma och åt lunch då hon fyllde år i lördags.
Snuttis lekte och hade fullt upp med en dockvagn som precis inhandlats.
När vi åkte hem tog vi en kort tur bort till Dagis och lekte lite på gården bara för att vänja henne lite igen.. Idag skall vi åka bort på utelekstunden fast jag är då med.
Och imorgon tänkte vi försöka oss på lite dagis igen... Tror det går bra.
Hon hostar lite på mornarna och snorar lite men det går över på dagen..
Tänkte också försöka hinna med lite bankärenden och så ..
Inget annat spännande händer här annars.. Men jag lyckades visst fylla ett helt inlägg ändå.. :-)
Ha det gott
Kram

3 kommentarer:

Kristina sa...

kikar in och säger heeej!

Anonym sa...

Hej på er! Läser att förkylningarna inte släppt greppet om er ännu. Får väl hoppas att det blir bättre när våren kommer. Tack för Alla hjärtans hälsningen - den var fin! Ingegerd

Lenalandis sa...

När jag jobbade på vårdcentral och dagtid så var det hur bra som helst att vara ledig måndagar. Det var hårt tryck på VC på måndagar och då slapp jag det och på fredag så var det lite lugnare på eftermiddagen. Sedan tycker jag det är gött att vara ledig på måndag eftersom helgerna oftast består av olika aktiviteter med barnen och då är det skönt att pusta ut efter helgen ensam hemma.
Hoppas ni kryat på er nu!
Lena