lördag 10 januari 2009

Jul&Nyår och lite till :-)

Nu äntligen skall ni få lite bilder från julen & Nyåret och lite till. Får väl hoppas att ni inte är alltför trötta på att vänta :-)

Här har vi lilla julafton och E har precis fått sin älskade MIMMI. Hon blev så himla glad åt den. Men visst måste även ett lilltroll läsa på etiketten så hon får veta var den kommer från och skötselråd och så :-)






Här sitter E och jag på golvet. Hon har sin mimmi i handen och är så nöjd. Tyckte att denna bilden blev helt OK på mig själv så därför tänkte jag att ni skall få äran att få se den :-)







Vi hade 2 st supersnygga tomtar på julafton hemma i Nyborg. Lilla E var inte sååå himla sugen på att mamma skulle se ut sådär konstig så hon fick följa med i famnen.. Ja egentligen blev hon sur för att vi låste in oss på toa för att fixa till oss och hon inte var me.. Så rädd för tomten kan man inte säga att hon är



E får paket från tomtemor som håller på att gå åt i dunjackan i säkert 25graders värme. Så efter en inte alltför lång stund gick tomtarna tillbaka ut till renarna igen och det kom istället 2 hjälpredor.








OOOOOoagggäälll låter det hemska durkslagsmonstret :-)





E får hjälp av mig med att öppna lite paket.



Här sitter Nintendogalningarna och kikar på T´s nya spel. Jag blev själv lite besatt då det var ett Supermario.. Inte det 1:a som förövrigt är det bästa någonsin men det liknade det väldigt.. Får väl nästan köpa ett själv :-) fast man kanske skulle lägga pengarna på något annat.. :-)




Efterrättstjuven dyker upp











På lördagen efter jul åkte vi till Gun & Melker i Piteå. Det blev Lunch, Middag & Lite shopping.
Här är det T och E som går skottkärra.

Fler bilder blir det inte därifrån..








På Nyårsafton tog jag lite fina bilder av T & E som är kusiner. Fick flera roliga bilder men denna blev nog den bästa.




Mellan all mat och shopping så hann vi ju såklart vara ute också. Här är det E och T som blir fotade. Ser ni skolan bakom T?? Det är skolan jag gick i när jag var liten.. Då förstår ni hur nära jag hade till den.. För T står på gården hos min mamma och pappa.
Det var så himla bra för man kunde gå när det ringde första gången och då hann man perfekt för det ringde alltid 2 gånger :-)




T fick lite Stenmarksstuk på sin mössa denna dagen.. :-)






T köpte superläckra nyårsglasögon i Piteå. De kunde blinka, lysa "helt", variera på alla möjliga sätt.. Superroliga.






Mormor fick även lite hjälp med tvättandet där en dag..
E plockade in och så plockade hon ut innan allt var inne.. Men det blev några roliga bilder och hon hade skoj.. Tror nog mormor tyckte det var toppen också :-)







Detta var häromdagen då jag tänkte ta mig ett varmt bad för att bättra på min förkylning.

Jag frågade Per var E var för det var så tyst. Här hittade vi henne..
Hon smetade skum och vatten i håret.. Skoj :-)






Blöt och fin.. Tur hon inte är en hund för jag tycker blöt hund luktar äckligt.. men inte blöt E..
Hon fick såklart hoppa i med mamma hon me..
Och till alla som tycker att vi var oansvarliga när vi inte visste exakt var hon var så fanns jag 3 meter ifrån och Per ungefär lika långt bara inte i samma rum.. Hade hon plumsat ner så hade vi märkt det i god tid, så andas lugnt.. Ingen fara på taket :-)



Ja det var det jag tänkte bjuda på idag.
Kramisar
Viktoria
skall ta och se på lite körslag nu
Hoppas för guds skull att de fått på Gry lite snygga kläder denna gång..

6 kommentarer:

Spooky sa...

åhh va många fina bilder :) och du var ju urtjusig .. fast det där durkslagsmonstret såg läskigt ut ;o)

Jodå och Gry hade ju snyggare kläder idag än förra gången ... :)
*kramar*

Anonym sa...

Kul att få se bilder.

Jag gillar din humor och ditt sätt att skriva. *plums-i-badkaret*

Anonym sa...

Glömde kommentera Grys kläder. Undrar om hon själv väljer dem, eller om hon har en stylist? Om hon har någon som väljer åt henne, så kanske denna personen behöver glasögon eller kanske någon slags utbildning.
Visst var det förra gången som hon hade fått på sig en klänning som var några nummer för liten?

Johanna sa...

Tror nog att mormor skulle vilja ha den lilla hjälpredan där varje dag (nästan...).
Jag tyckte att Grys klänning var bättre än sist i alla fall, då boobsen var ihoptryckta.
Kramar

Anonym sa...

Tyvärr kan jag inte ge mig in i debatten om Grys kläder. Men faktiskt har jag bilder på henne i vårt badkar tillsammans med Magnus. Vi bodde grannar när hon var liten. För övrigt så är dina bilder jättefina. Kul att följa Elsas utveckling hälsar Moster I

Madde sa...

Åh vad mysigt ni verkar ha haft det!

Hur jobbar du? är du hemma någon eftermiddag/kväll. Skulle behöva fylla på lite....

Madde