måndag 25 augusti 2008

Svampplockning..

I skogen blev det i lördags.
Vi åkte hem till Britt och Jan och så tog vi en tur i svampskogen.. Sedan blev vi bjuden på middag och allt möjligt annat och var inte hemma förrän efter kl: 22.
Då hade vi varit där sedan 12.
Snuttan var då så trött så vi fick ta bilen och åka hem för att sova.
En sådan duktig tjej som orkat med hela dagen och bara sovit kanske 2 timmar sedan morgonen..
Här bjuder jag på några bilder från dagen.
Pappa och snuttis i Skogen
Kantarellfinnaren nr.1 :-)
Inte så smart att ha en stickad tröja i skogen, den var liksom rätt så full med barr och grenar när vi var klara i skogen..


Här hittade jag en liten kantarellgömma.. såg svamparna från vägen och skuttade dit innan någon annan hann se dem :-)

NEJ Snuttan äter INTE svampen... Bar tar den mot munnen.. Tänkte så ingen tror hon får springa runt och äta svamp hur som helst :-)

Dagens skörd.. Nåja.. hälften fick jag av Jan och hälften har jag plockat själv..

Lite fotografering i Britts Trädgård.









Leka i lådor är kul. Härom dagen så satt snuttis i en skokartong och lekte.. Fantastiskt hur hon fick ner benen och rumpan och allt.. Nåja hon e ju liten men skokartongen e inte särskillt stor kan jag lova..

Idag måndag har vi varit på Nyckelspiken jag och snuttan. Vi lekte lite och stannade till efter sången.. Sedan tog vi en promenad istället för att fika..
just nu sover snuttis och innan dess åt vi lite lunch.. Hoppas hon sover ett tag då jag behöver fixa med lite saker innan hon vaknar..
Ha det gott
Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud så smarrigt det ser ut! I landet här i väst finns ingen allemansrätt och jag äger ingen skog så det blir inga svampar plockade :(

Anonym sa...

Mmmmmmmmmm! Dalslandsskogar, inget slår dom!

Vad snygg du är Victoria, i gummistövlar och myggschalett!

:o)