lördag 16 augusti 2008

En lila Brio Race - 08


Blev det för lilla snuttis idag..
Valde mellan en mörk cerise och denna lila..
Vi kom fram till att den lila står sig bättre i längden.
Känns som att man inte blir lika "trött" på den..
Kändes jättebra.. lätt att köra och så är den ju snygg me.. :-)
Förra vagnen vi har haft är en lånevagn efter brorsans flicka som e 7 år.. så nu
tyckte vi att snutti skulle få en helt ny en.. Det har vi faktiskt råd me..
Hittade också ett par 3 kvarts jeans till mig själv.. Satt som en smäck och bara 124:-... Halva reapriset på Kapp Ahl.. Hur tur kan man ha..
Per köpte även nya däck till min mountain bike så nu skall här bytas däck imorgon och så kopplas cykelstol på och sedan bär det av på cykeltur.. Kanske det blir Långed på måndag...vem vet..
När vi åkte hem tog vi en tur förbi Qvicken och Norrby (ja det e ju Qvicken det me nuförtiden)
och där hade vi tur och fick middag.. ( ja jag visste ju om det men ändå :-)
Det tackar vi för .. Gott var det och ett härligt väder.
Snuttis åt upp nästan hela björnbärslagret som de hade.. Och massor med vindruvor så detta skall bli kul imorgon när nr2 kommer :-)
I morgon tar vi nog också en tur till Baldersnäs och kikar på en barnmässa de har.. tror det är lite barnaktiviteter och så.. Clowner, ansiktsmålning, kanske något att åka och så säker djur eller så.. Är inte säker faktiskt men vi kollar upp det..
Dessutom så har vi idag tankat diesel för bara lite över 13 :- Bensinen var på UNDER 13 :-
Och vi bara - OJ jäklar vad billigt..???
Hur står det till egentligen.. tänk vad man vänjer sig med höga priser fort.. För 3 år sedan hade man ju svimmat om någon sa att bensinen kostar 13 :-
Nåja.. Nu e jag så trött och känner att jag tappar focus. Bokstäverna flyter omkring och jag känner att hjärnan håller på att släcka ner för kvällen..
Nu tar vi oss en härlig 8 timmars sömn och vaknar glada och pigga imorgon igen..
Ha det gottigt..
Och ni vet väl ...
en kommentar och ett gott skratt förlänger livet... ;-)

1 kommentar:

Johanna sa...

Vilken shoppingtur du har varit på!!! Jag är helt slut efter min kurs. Kramisar