måndag 11 augusti 2008

Mitt Nya Liv

Har börjat idag..
Det är ett liv fyllt med motion och minskning av kolhydrater..
Jag har inte tänkt att "banta" men har tänkt att gå ner i vikt med hjälp av dagliga promenader och som sagt minskning av kolhydrater..
Hade planer på att varje dag gå ut och gå kl:06.00 innan övriga huset vaknar.. Men redan i morse ändrade jag på reglerna..
Kl:08.00 tar jag med Snuttis ut på en rask prommis varje dag, Antingen får hon sitta i vagn eller så får hon sitta i "ryggbäraren" och då går jag med stavar..

Idag gick vi upp när Per gick upp.. klädde på oss och så tittade jag ut och det regnade.. Nåja.. Man kan inte ge vika för det så det blev en lite kortare prommis men ändå nästan 40min i regnet..
Mitt mål varje vecka är minst 3 timmar men skall försöka med 5 timmar prommis varje vecka..som ett inimum..
Håller er uppdaterade här hur det går.. Inte varje dag men någon gång då och då.
Ni kommer inte få veta hur mycket jag väger men hur mycket jag går ner..
Det viktigaste av allt är ju att få flåset tillbaka.. och såklart öka muskler och minska sladdret..
Mitt Mål är -20kg till jul och sedan -20 till sommaren.
En gång för länge sedan lovade min pappa mig 200:- per kg som jag gick ner och såklart klarade av att hålla nere.. undrar om det fortfarande gäller :-) hi hi..

Det är ju bara "hjärnan" som måste tänka om.. -DET ÄR SKÖNT ATT GÅ UT OCH GÅ och inte -DET ÄR SKÖNT ATT LIGGA KVAR..

Nåja.. Nu skall jag fixa lunch till min man..
Ha det gott
Kramis

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag önskar dig lycka till! Du fixar det helt säkert!!! Du är värd att må bra, eller hur?

(Fast visst e de skönt att ligga kvar... ;oP)

Anonym sa...

Bra jobbat, det kommer att gå bra eftersom du gett dig tusan på det.

Jag har precis varit på bodypump och är precis slut i musklerna och jättehungrig. Väntar bara på maten...

Jag kommer att få träningsvärk...

Johanna sa...

Vi kanske skulle peppa varandra... Jag funderar på att börja träna på ett pass i veckan nu när jag ska vara ledig några dagar då och då, för då kan jag ju inte klaga på att jag inte hinner.
Kram