söndag 17 maj 2009

Ehh..what!!

Ja man får väl säga Grattis till Norge för vinsten men jag fattar ingenting..
Redan innan festivalen började så sa både jag och min man att vi inte riktigt förstod varför den låten var så förhandstippad.. ALLA bara hyllade den..
Hittade många andra låtar som vi tyckte var mycket mycket bättre..

Tycker Malena gjorde ett bra jobb och verkar vara en sådan härlig person.. Förstod rätt snart att hon inte skulle vinna men trodde nog på en bättre placering.. Men man får tänka att hon blev 21;a av 42 länder för det var ju den egentligta totalen :-)

Måste dock vara det bästa startfältet på många många många år.. Tyckte att det höll riktigt hög kvalite.
Blev glad att Island kom så bra för jag tyckte den var bra.. Albanien med den där 16 åriga tjejen och Iprenmannen och de 2 tandtrollen som Shirley Clamp sa.. tyckte jag var en jättebra låt och uppträdande.
Men men.. Norge var ju OK så visst.. tyckte nu "ALLA " att den var bäst så måste jag ju inse att jag förmodligen bara inte har samma smak..

Kul att se att en nordisk låt faktiskt kan vinna trots all grannröstning (som visserligen vi också håller på med...behöver bara fler grannar :-)

Annars är allt helt ok..
Snuttis äter sin 4:e dag på pencillinet och älskar det (INTE..) det är en utmaning varje dag som medicinen skall in i munnen.. 10ml in och 2 ut.. (i början var det nog mer 5 ml ut..men man blir ju varm i kläderna)
Önskar det fanns en annan lösning för små barn.. typ en karamell som hade medicinen i sig men ändå var god.

Här ser det ut att bli bra väder men vi skall hålla oss inne denna dagen med med lilla tjejen..
Är i valet och kvalet om det blir dagis i morgon eller inte.. Hon är ju pigg men har ju 1 dag kvar på medicinen.. nåja får fundera idag också.

Ha det gott
Kram

1 kommentar:

Anneli :) sa...

Första gången jag hörde den, Morten spelade upp den på datorn, så undrade jag vad i hela fridens namn detta var för "skit". Tyckte INTE om den. Men ju mer jag lyssnat och ju mer jag sett den underbara , glada gutten med glimten i ögat, så ställer jag mig i samma hyllningskör som de andra!
Fanns dock andra låtar dom oxå var bra och snäppet över medlet, men det fanns oxå bidrag som bara var pinsama. Som Grekland...