lördag 23 maj 2009

Alla sover..endast tomten är vaken..

och tomten skulle då vara jag. Vet förståss inte om nissarna i det andra rummet sover men de nissarna som jag bor med gördet.. Snosar så gott så..
Jag har nog klockan inställd i kroppen nuförtiden..har det möjligen med åldern att göra kan man fråga sig..för jag vaknar runt 7 varje dag oavsett läggdags..

Igår shoppade vi lite. Jag köpte mig 2 st bäddset som var röda med vita små hjärtan, Leilas kakbok i en fin burk, 2 omslagspapper,,detta på Åhlens. Svart och vitprickig typ kortärmad tröja/blus, svart och vitprickiga leggings och en svart "tyll"kjol till Elsa på lindex. Kom ju på att jag hade 30% på en vara och då köpte jag den prickiga tröjan till migsjälv.. Tyckte den var för dyr utan rabatten.. Sedan blev det faktiskt ett häfte med papper på Panduro..hmm om jag behövde dem?? -NEJ men jag ville ha dem och det är skillnad det :-).
Sedan köpte Per 2 skjortor och en tshirt på Kapp Ahl samt vindbyxor till Elsa på Stadium.
Dessutom lite mer virkgarn.. som om jag behövde det :-)
Det gick lite kosing men det skall det när man har minisemester..
En liten tur till Bäckebol på e.m. Med mat på Coop restaurangen :-)
Till lunch åt vi på Murveln inne i Femmanhuset. Det var trångt och dåligt med plats så vi satt i Baren :-) Fläsknoisette, pommes, brockoli samt Beasås.. Till "förrätt" fick man en sallad med salladsblad, bönor och ´krutonger samt en korg med bröd. Kostade för min familj ca 200:- inte alls dyrt.

Idag blir det lite firande av min kusin. Det börjar vid 12 tiden med en picknick ser det ut som då det är fint väder.. åtminstone nu kl: 8 på morgonen..
Vi tänker dock åka dit lite tidigare då Nicklas, Malin och Tilda behöver åka i lagom tid för att hinna till Söderbärke innan det blir alltför sent på kvällen.
Vi är nog inte kvar i hundra år heller då vi också har en bit att köra och en tös som förmodligen är rätt så trött efter alla bravader under helgen.

Det har varit en jättetrevlig minisemester med min och min brors familj.
Tack för en kul helg rum nr 328 :-)

KRamis

3 kommentarer:

Marie sa...

Hej! Tittade in för att tipsa dig om hur man gör 3 kolumner men ser att du redan har fixat det :)

Trevlig helg!

Ewa sa...

Nämen titta så fint! =)

Gradin... Är du Svennes syrra?!

Kram
/Ewa

Ewa sa...

Aha, farbror... Ursäkta! ;o)
Han känner jag, och även Lotta.

Kram
/Ewa veva