söndag 28 december 2008

Precis sparkat..

..en tur med Snuttis i sparklådan.
Ni som är sörlänningar kanske inte sett en sparklåda förr men det är liksom en slags låda som man sätter på sparken som man kan ha små söta barn sovandes i.
Snuttan somnade inom 10 minuter och ligger fortfarande ute och sover.
Jag fick inte en så lång tur men det gjorde inget för jag började frysa om fötterna.
Igår var vi till Piteå, där bjöds vi på lunch, glögg med tilltugg och middag.
Vi tog en tur ut på stan för shopping.
Så jag fick mig lite grejer.
Har handlat en hel del under veckan så jag försökte hålla lite lite i pengarna.
Idag har vi tagit det ganska lugnt, när snuttis vaknat och vi har ätit så tar vi oss en tur till min storebror med familj. De bor bara ca 200 meter härifrån så det är ju ingen gigantiskt lång tur direkt.
Imorgon är det Happis och Finnis som gäller :-)
Sedan skall vi förbi min moster Gaggan och fika lite... ni kanske inte vet det men min moster Gaggan gör de bästa bullarna i hela hela universum. Jag loooovar..
Ja hon heter ju inte Gaggan genom dop utan Margareta men alla vi som känner henne kallar henne Gaggan...åtminstone inom släkten.
Nä nu skall jag gå ut och se så att snuttis sover, snart skall vi äta kroppkakor igen.. :-) Mums mums mums..
KRamis
V

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan rikigt höra hur norrländsk du talar när du nu är "hemma". Hoppas att allt är bra med er där uppe!

Kramar
Anneli

Anonym sa...

Hoppas ni inte blåser bord i stormen då!

Gott Nytt År vänner!

Mx3

Anonym sa...

Gott Nytt År önskar vi er alla!

Anonym sa...

Gott Nytt År önskar jag er alla!

Äntligen hittade jag tillbaka till denna bloggen också...