måndag 8 december 2008

Måndag hela veckan :-)

Ja nu var det måndag igen. I helgen har vi faktiskt varit ganska produktiva.

Massor med tvätt är tvättad, vikt och satt på sin plats.
Ensamma sockar har hittat partners och är numer mycket mycket lyckligare.
Vi har satt in Elsas tält i sin förvaringspåse och har istället skruvat ihop en förvaringsanordning från IKEA i så att det är ordning och reda på leksakerna.

Vi har inte dessa lådorna bara. Vi har en i rött, 2 i rosa, en jättestor i vitt och 2 små gröna.
Skall så småningom sätta bilder på lådorna så att Elsa själv kan städa och se vad som skall vara i vilken låda, pedagogiskt så det sjunger om det :-).
Vi har köpt förvaringslådor till våran Expedithylla där Per har alla sina "viktigaste" bilböcker/tidningar. Skall ordna upp så det ser snyggt ut samtidigt som Snuttis inte skall kunna riva ut allt och klättra i hyllan.
Sedan har det dammsugits och gjorts julfint (ja det gjordes under förra veckan visserligen). Nästan alla julkappar är köpta så nu är det bara att kasta sig över skärmaskinen och fixa till julkorten. Under veckan skall det handlas till julgodis och övrigt bak samt så skall det fixas med lite annat.
Har kollat på Soffa i helgen också, hittade en på MIO och en på EM.. Skall kolla vem som har kortast leveranstid. De är båda snarlika varandra och nästan samma pris så det är i princip tiden som får avgöra.

Ha en härlig dag och kommentera för brinnande livet :-)
Kramis
Viktoria

4 kommentarer:

Anonym sa...

Er bro såg riktigt mysigt julpyntad ut! Men vinterkylan har vi här uppe! I dag snöade det lappvantar. kram till er alla. Ingegerd

Johanna sa...

Vad blir det för julgodis hos dig? Jag hittade recept på några Peanutbuttercups, som jag är sugen på att prova.

Anonym sa...

Hoppas ni har piggat på er nu! Fin bro du har. Jag har beställt lite granris av pappa idag som jag hoppas han kommer med imorgon så jag kan dekorera mina urnor med. Här har svärmor varit idag och bakat brödkakor och jag har strukit all min tvätt.
Ha det gött!

Kristina sa...

julmys med bak och godis....mums!
Funderar på lite saffran...och så pepparkakor så klart...hittade sen ett gott -tror jag-recept på ostkaka...det måste jag prova
hej så länge...