torsdag 19 juni 2008

We´ve got visitors...

Hej hopp..
Den lilla hemlisen var egentligen bara för att T skulle få säga till sin farmor (min mamma) att hon skulle komma hit och hälsa på oss..
Det är så att ni nu skall få höra historien om höjden av spontanitet.. Något sådant här skulle bara samma personer som med mig för några år sedan drog en tur till (då)närmsta IKEA.. 65mil enkel väg till sundsvall..Över dagen :-) De ni..!!
Nåja.. Detta är faktiskt "värre".. I förrgår natt så ringde det på telefonen.. Jag och Per trodde att någon dött eller låg på sjukhus men det var bara min storebror med "fru" som ringde och frågade om de fick komma dagen efter.. Javisst sa jag.. - Ja vi var tvungen att ringa så sent för att vi skulle kunna börja packa :-) Nu hör det till saken (för er som inte vet) att jag bor ca 125mil från min övriga familj.. Så i går e.m så hoppade de in i bilen och nu för 1 timme sedan (o5.00) så kom de hit.. :-) Trötta men glada.. så nu sover hela huset utom jag.. Kan inte sova nu.. Jag somnade ju med snuttis igårkväll när jag egentligen skulle bädda klart åt våra gäster.. Tur som var har jag ju en man som gjorde det istället :-)

Trevligt med lite "främmat".. Så imorgon får Linda och Henrik 3 extra gäster på sin midsommarfest.. :-)

Så det var det som var hemlisen..

Ha det gott
Idag skall jag baka Nigella/Viktorias Cupcakes.. Mina första på det sättet.. men jag skall göra om dem lite.. lägger i blåbär i smeten..

Kramis bananis

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan väl säga att din bror är medlem av "impulsiva klubben" tror nästan att han är ordförande där.

Kramar från gaggan

Johanna sa...

Då så, jag fick ett mess av Malin när de var i V-ås så jag förstod att de var på väg till er.
Prova att blanda 200 gram smält vit blockchoklad med philadelphiaost att glasera dina cupcakes med. Den smeten går inte av för hackor...
Puss och kram, och kolla bloggen när han fyller år.

Anonym sa...

Glad midsommar på er nere i söder. Vi kommer jobba hela helgen men det ger ju dollar (hmm försöker tagga mig själv )
Stor kram till er från oss.