måndag 7 december 2009

I fredags blev det julbak.

Mx4 var här på besök och vi bakade julgodis så det stod härliga till. Fick tyvärr inte fingrarna ur och fotade därför inget. Mest koncentrerad på allt kokande.
Det blev
Knäckklubbor täckta med choklad ( lite som dumleklubbor)
Vaniljkola
Chokladkola
Ljus/vit choklad med polkagrisar
Mosartkulor tror jag de heter..
Och så gjorde jag nöt och fröbräck till oss som LCHFar :-)

Elsa smaskade på klubbor både fredag och lördag.

Liten uppdatering blev det bara..

Vad har ni gjort /tänkt göra för något julgott i jul??

Kram
Viktoria

1 kommentar:

Cornelia sa...

Jag har lovat bonusbarnbarnet Emil, 9 nästan 10 (fyller den 22:a), att vi ska göra knäckäpplen(!). Det har jag aldrig gjort, men han hade varit på julmarknad och köpt sej ett sånt... och det var det gooooodaste han nånsin ätit... och i ett svagt ögonblick sa jag att "såna kan man ju göra själv"... och på den vägen är det! *S*

Knäck och nån form av mandelmassegodis... det måste man ha. Och på jobbet har jag lovat en grabb att vi ska göra tryffel. Han har hittat recept på två sorter, varav den ena med glögg i. Så där blir det godispyssel helgen före jul.

Kram!