torsdag 10 juli 2008

Mors lille olle i skogen gick....

Idag har jag och en vän plockat blåbär.. Det blev väl en sisådär 1,5 liter men det är nog rekord i min värld.. När jag skickade ett blåbärs SMS till mamma fick jag tillbaka
-Plockar DU blåbär?
Japp.. JAG plockade blåbär..
För ni vet när jag var ett litet barn så hade min mamma som mål att skulle vi äta blåbärsbullan så fick vi plocka 1 liter bär var... Jag och min storebror..
Jag kommer ihåg hur jag gick omkring med det där decilitermåttet och plockade och plockade och klagade och klagade.. Men när blåbärsbullan var färdig ur ugnen klagade man inte mer.. Det är såååå gott. Och är egentligen inte en bulle.. Skall ge er receptet en annan gång när jag även precis har bakat en.
På Lördag åker vi norröver.. Då blir det kanske inte lika mycket uppdateringar men någon skall jag väl fixa..
Idag är det packa packa packa som gäller.. Tvättat och klart är det annars.. Behöver städa upp här lite så man inte kommer hem till ett hus som är huller om buller..
Men just NU måste jag byta en nr 2 Blöja..
Någon som vill komma och byta??

Kramis

5 kommentarer:

Anonym sa...

Längtar efter att få träffa er alla. Men tojjan du vet väl att mormors blåbärsbullsrecept är superhemligt. Vill någon ha det så ta rejält betalt. (ha.ha)

kör försiktigt så får vi kramas snart.

Gaggan

Viktoria sa...

Det tänkte jag ju inte på..
Klart jag inte lämnar ut det bara så.. :-) Får ta budgivning på Tradera..
kramis Gaggan Vi saknar dig me..

Tojjan

Madde sa...

Det funkade, ska försöka lägga upp bilder snart så du får se. Supersöta blev dom!!!

Anonym sa...

Trevlig resa! Kanske att vi ses ute i skärgården

Anonym sa...

hej hej tænkte bara hælsa från turkiet hær ær svinvarmt har varit strålande sol hela tiden och vi har det jættebra. kram Erik och Linnea