onsdag 2 september 2009

Jobb jobb jobb jobb

Gillar inte när jobbet tar över livet.. Sådant protesterar jag lite mot..inombords iallfall..
Denna vecka jobbade jag sent måndag.. precis som jag skulle... även tisdag precis som jag skulle.. men efter jobbet tisd.. hade vi grovplanering.. var inte hemma förrän halv 8, idag slutar jag tidigt men direkt då har jag mattekursen.. är inte hemma förrän halv 7.. Känns som jag träffar familjen typ 2 timmar om dagen.. Inte kul.. Nåja.. detta är ju inte precis så här varje vecka men ändå..
Hela denna hinner ju gå... och E har varit ensam kvar nästan varje dag när P har hämtat henne.. Hur kul känns det?? Å andra sidan är ju 16.40 inte sååå sent för arbetande föräldrar..
Nåja.. klag klag.. känner att jag blivit värsta klagomuren.. bara klagar och klagar.. Annars har jag ju det faktiskt bra.. Ja vi alla har ju det bra..

Såg Debatt igår.. handlade om svininfluensan.. ja vad skall man tro om den där influensan.. är den så farlig som vi skall skrämmas till att tro?? Verkar som om många haft den och den har gått förbi som en "vanlig" influensa.. Problemet är ju att man inte vet om man är just DEN som drabbas hårt.. eller värre om E skulle vara DEN som skulle drabbas hårt.. Då kommer vi till detta med vaccinet.. det sägs ju inte vara bra för barn under 10 år pga kvicksilvret som är i.. eller var det bly??. Jaha hur funderar man runt det..
Vad tycker och tänker ni?? Skall ni vaccineras eller inte??

Ha det gott
Kram

3 kommentarer:

Madde sa...

Känner igen detta, hämtar ibland victor vid 17.30 och 18.00...liteee långa dagar. Men vad gör man??
Här på mitt jobb så står vi först i kön för att vaccineras i myndigheten...tror att jag ska vaccinera mig, det kan ju inte skada =)
Såg du inte när vi vinkade på dig idag, vi möttes strax utanför Bengtsfors ;)

Anonym sa...

Ibland behöve man gnälla av sig för att orka fortsätta kämpa på.
Svininfluensan - svårt att säga, med tanke på graviditeten blir det nog vaccination men hade nog inte gjort det annars eller är det just därför man ska låta bli nu? Känns som om man kastar med tärning.

Hade ni trevligt spontana klubbens styrelsemöte?

Kram Lena

Madde sa...

Vi ska vaxxinera oss alla tre. Mycket för att vi har Max som inte kan vaccineras. Man kanske ska tänka lite solidariskt? Ju fler som vaccinerar sig desto säkrare blir det för den gruppen av människor som är i störst risk, de som inte kan vaccinera sig. Svårt sjuka och små bar t.ex.
Ett virus muteras hela tiden och det kan bil svagare eller starkare och det är ingen som vet hur det blir i slutändan.

Kram