söndag 14 september 2008

Nästan Som Byggare Bob..

Jo ni.. igår (lördag) så murade jag på sidan om våran trapp..
Precis som Byggare Bob eller handy Mandy..
Tyvärr glömde jag ta en förebild och efterbild.. ja en efterbild e ju inte så svårt men en förebild e lite värre.. Dumt dumt..
Nåja.. Både jag och min Man var impade på min händighet.. Ja jag är iof en händig människa av naturen men att jag kunde mura (fixa) det visste jag inte..

Vi var ute i trädgården och fixade lite igår.. det var ett härligt väder så vi t.o.m åt lunchen ute på våran uteplats på nederplan.. Det var härligt.. Per hade fullt upp med att ränna runt efter Elsa.. Hon är en riktig klätterapa.. Skall bli kul att se när hon är än större hur vi får springa och klättra efter henne då.. :-)

På fredag åker hon och jag hem till Norrbotten för en 10 dagars vistelse.. Per har massa uppdrag och skall på biltävling, till stockholm och till Kiel under våran bortavistelse (eller hemmavistelse kan man ju kalla det).

Nu på Lördag skall jag och min ena svägerska åka på en pysselträff i Luleå i några timmar.. Det är Pysslarna som skall ha träff och jag tänkte packa ena väskan full med pyssel till försäljning.. Får väl se om de är köpsugna :-)
Nu på morgonen har jag haft lite pysseltid och Per leker med Elsa.
Vad jag har gjort kan ni se på Papper & Sånts blogg.. (länk här till höger.)

Ha en härlig dag.. Vi skall sortera, vika och stryka tvätt idag.. Jippiiiii (I HATE!!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag hade också velat vara en pysslare...
hmm. kanske skulle köpa lite till mitt fina husalbum? ;)

Madde sa...

Hejsan!
Har du beställt några nya papper än, är lite sugen på julpapper...
Du kan väl skriva upp mig på pysselträffen den 5:e oktober.
Ha en bra dag!

Krama lilla E från mig!
Madde