onsdag 24 september 2008

Lokaltrafik lokaltrashmik

alltså.. idag skulle jag och Elsa äta lunch med Linnea på Kina kl: 12.00
Jag hann inte fixa så jag fick låna någon bil så jag och snuttis skulle ta bussen.
Jo Tjena.. vilken buss.. för att ta mig till Kalix innan kl:12.00 var vi tvungen att åka med bussen som gick så sent som 08.30. Så Redan kl: 9 var vi i Kalix.. Nåja..det gick ingen nöd på oss. Vi gick en promenad i det härliga höstvädret... satt oss en stund och kikade på Älven.. Gick vidare till min mormors grav och plockade bort lite vissna blommor.. Sedan vidare till min farmor. Vi var hos farmor i runt 2 timmar innan vi då gick till Kina för att äta lunch...
Elsa var kanske inte på sitt bästa humör hela tiden utan fick några små "utbrott" där inne.. Men vi fixade det med lite mat. då var hon lugn ett litet tag.. Sedan tog vi en tur till Gallerian och kikade på skor. Jag hittade ett par skinnstövlar som t.o.m jag kunde ha över vaderna.. däremot tyckte jag nog inte att min plånbok ville ha dem... de var säkert inte dyra för de som årligen köper skinnstövlar men för mig som inte gör det så var 1385:- ungefär en 6-7oo för mycket..

Bussen tillbaka skulle gå antingen 12.. vilket då var omöjligt för oss, eller vid 15 tiden...
Jag tog istället och ringde pappa och sa att han kunde plocka upp oss längst vägen och så startade vi promenaden hemöver.
Vi kom inte så långt.. bara till Vallen, kanske det kan vara 3-4 km eller så från Kalix.. Men vi hann ju äta lite äpple, Elsa hann promenera lite på "golf"vägen och så kom då pappa lite efter kl: 15.. Det var skönt att han dök upp för jag hade inte de mest ultimata skorna på mig..

Har märkt att jag gärna gör ... efter allting... :-)
Inte helt rätt rent gramattiskt eller heter det grammatiskt ja ja.. ni kanske vet vad jag menar ändå.. Hi Hi märker att jag inte kan sluta göra dubbel och trippelpunkter....

Ha det gott.. nu skall jag hoppa till kojs där en mysig liten tjej redan ligger och snosar i kudden..
KRamis bananis på er..

MER BUSS ÅT FOLKET..

3 kommentarer:

Johanna sa...

När man väl hittar ett par stövlar som man kan ha (jag har samma problem - dragkedjan går liksom inte upp de sista centimeterna) är det bara att slå till, tycker jag. Speciellt om det inte är några typiskt moderna, alltså en klassisk modell som du kan ha år efter år efter år efter år. Så köp nu nåt till dig själv!!!

Kram

Anonym sa...

när ni flyttar hit behöver du inte oroa dig för busstider - du kan säkert få en egen bil av per, han har ju så många ;) Det var en trevlig lunch trots utbrottet. hihi. kram

Anonym sa...

Tja, i de dalsländska skogarna går bussarna inte heller allt för ofta. Likadant är det i Dalarna.

Minns att bussen bara gick igenom Dingelvik en gång om dan när jag bodde där. Hmmm, man kunde åka tur men inte retur...

Märks att du mår bra där uppe. Borta bra men hemma bäst!

Kram/K