onsdag 10 februari 2010

Skolinspektionen

har varit på vår skola idag. Har själv suttit på 2 möten med dem idag.
Ett med alla fritids i kommunen på KUNkontoret och sedan ett till med lågstadiet på skolan. Rätt intressant faktiskt. Jag tycker att de lyssnade och jag tror att de kan få något vettigt ut av det och att det kan löna sig för oss i slutänden.
Här är det snö, snö, snö snö och mera snö.. Idag är dock första dagen på en vecka som vi kunnat stå på vår egen nedfart pga all snö. Inte kul att skotta efter plogbilen i timmar innan man skall till jobbet för att sedan få skotta i timmar igen när de kommer andra varvet.. Nä istället har vi stått på kommunparkeringen som bara är typ 30 meter hemifrån. Det har varit praktiskt då den har varit skottad.
Elsa har varit på Dagis i nästan 3 veckor utan sjukdom.. Inte illa tror bestämt det är rekord än sån länge detta sista halvåret. Får hoppas det håller i sig :-)
Håller på att fixa inför mässan.. Imorgon hade vi tänkt ha liten träff för oss som skall på mässan. För att gå igenom lite.. Får nog kolla med M om hon kan då jag läst på Facebook att hon var lite krasslig.. Annars får jag och C sitta och filosofera själva.
Nä nu skall jag grejja och mojja.. Elsa kikar på Mamma Mu och Kråkan :-)
Kramis..

Grattis en dag i förskott till min Moster Gaggan :-) som jag vet brukar kika in här :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack så mycket.

Kramar Gaggan

Cornelia sa...

Åh, vad mysigt med mässplanering! Måste vara hur kul som helst!!!