onsdag 27 januari 2010

VI lever

Följer man bara min blogg kan man ju tro att förkylningen tog kål på oss..
Men inte direkt. Visst var vi alla sjuka och Per e fortfarande sjuk..han drog på sig en lunginflamation också..
Jag och Elsa har varit på jobb och Dagis hela veckan.. Får ju hoppas det håller i sig några veckor till..
Annars så fixar jag lite till mässan varje dag.. Igår tog jag steget och beställde hem saker från USA.. Har ju gjort det 200 gånger förr så själva beställandet var ju inte så svårt.. det svåra var att få ihop den perfekta kundkorgen för rätt summa pengar.. Men jag är nöjd. Det gick faktiskt bra även om jag gärna handlat för ca 200000:- mer än jag gjorde ;-)
Här i Bfors snöar det lite.. något oväder har jag inte sett än men som en kompis Linda sa igår på FB: Är det ett snöoväder a´la södra sverige eller en vanlig dag i Norrbotten??.. Och det är väl det man kan fråga sig.. Är det som en vanlig vinterdag där hemma eller som en kaosdag här nere i söder?? det är frågan.
Tanken är i allfall att barnen på skolan skall åka skidor.. Jag har fortfarande efter 11 år här nere inte tagit hit mina skidor.. Tycker att det är för besvärligt för 3 timmars skidåkning var annat år.. Då kan jag hellre ha dem kvar hos mamma och pappa så vi har när vi kommer hem på påsk var annat år.. Tror det blir mer slitage då än att ha dem här.
NÅja. nu måste jag gå upp och väcka E.. för nu börjar tiden bli knapp..

Kramis
Viktoria

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Jojo... jag förstår hur ni menar... Jag är ju född i Skåne, jag, och där kommer traktorn och ploooooogar när det är 2 cm snö... Här kommer ingen traktor alls, även om det är 2 DECImeter!

Skönt att ni är friska till 2/3 iaf!

Anonym sa...

Vad skönt att höra att ni lever och är på benen igen. Kan väl säga att här har det första snöovädret för året kommit och farit. det höll bara i sig en dag. Å andra sidan så kom det nog några decimeter, men vi tar oss fram med bilen i vanlig ordning. Plogkarmarna är väl det enda egentliga hindret. Kram på er Moster I